Distansskolan.se

Grafiska distanskurser med professionella och kunniga kursledare helt i egen takt när du vill.

Logga in när du vill

Öppet alla dagar 24/7

Tillgång 12 månader

Proffsiga distanskurser

Massvis av övningar

Support & frågor när du vill

Om oss på Distansskolan.se

Vi satsar på bra kursinnehåll som är helt relevant till vad man arbetar med i daglig produktion. Alla vi lärare på Distansskolan.se arbetar idag både som frilansare och utbildare och har lång erfarenhet i de grafiska programmen. Vi började redan i början av 90-talet och har skaffat gedigna kunskaper inom området. Vi har också gått diverse grafiska-, foto- och konstutbildningar under åren. Eftersom vi har stora kunder i vårt frilansnät vet vi också vad de flesta behöver lära sig för att klara av sitt dagliga arbete.

Vi har också genom åren blivit kända för att vi är både trevliga, kunniga och mycket pedagogiska. Vi är mycket måna om att alla våra deltagare på en kurs ska få med så mycket relevant kunskap som möjligt efter en kurs.

Våra kurser

Se en kurs som en viktig investering för framtiden, både för kursdeltagaren och företaget. Vår ambition är att ge kurser av högsta kvalitet, med aktuellt och relevant innehåll, god pedagogik som kombinerar teori med många praktiska övningar.

Vårt mål

Vårt mål är att deltagarna direkt, dagen efter kursen, ska kunna använda sina nya kunskaper i arbetet.

Engagerade och professionella kursledare

Våra kursledare har erfarenhet från daglig produktion i branschen. De är goda pedagoger samtidigt som de har dokumenterade teoretiska kunskaper och praktisk yrkeserfarenhet av det ämne de undervisar i.

Vi har arbetat med 1000-tals kunder sedan starten i början av 90-talet. I våra kursutvärderingar har vi ofta fått orden, otroligt kunniga, tålmodiga, pedagogiska och trevliga.

Ett urval av kunder

Här har vi lagt upp et urval av kunder nedan så att du kan se vilka som gått kurs hos oss. Utöver dessa företag har vi även haft kurser för 1000 tals privatpersoner.

Flertal kunder vi både utbildat och producerat för:

Försvarsmakten, Coop Sverige AB, SVT, SR, Viking Line, Astra Zeneca, SAAB, Volvo, SJ, SLL, Spendrups, Polisen, Regeringskansliet, Trafikverket, Spendrups, Tillväxtverket, Trygghetsrådet, Flertal skolor -reklambyråer -tryckerier och arkitektkontor, Ericsson, Karolinska Institutet, Nelly, SOVA, Nilsson Group, H&M, IKEA, Stockholms Universitet, Aftonbladet, DN, GP, Universal Studios, Baby Björn, IF,  Polisen, Arbetsförmedlingen. Länsförsäkringar, SEB, Swedbank, Nordea, Fleur De Sante, LRF, SAF, ISA och många många fler

Så tycker våra deltagare

"De korta och pedagogiska filmerna som tog en steg för steg framåt. Att jag kunde göra kursen Grafisk Design när jag själv hade tid och att man kan titta på filmerna om och om igen ifall det är något man inte har förstått. Mycket bra sätt att lära sig på :).
Elisabeth Lif Hagen
Storsjöhus
"Kursen InDesign. Rickard som håller i kursen är väldigt pedagogisk, han svarar fort på mejl och ger innehållsrika kommentarer på inlämningsuppgifterna. Ja, ska även gå Photoshop och Illustrator."
Julia Hammarströ
Vimmerby
"Vilka lärare med så stor kunskap inom allt. Man kan fråga precis vad som helst. T.o.m om eget företagande. Jag är supernöjd och önskar att kursen inte tog slut."
Erik Andersson
Studerande
"Engagerad lärare med stor kunskap som kunde förmedla kunskapen på ett enkelt sätt. Idag använder jag de kunskaper jag fick från kursen varje dag, bland annat genom att twittra flera gånger dagligen på @svt_vipatv."
Marika Ireblad
Marknadschef Opus Bilprovning AB