Distansskolan.se

Kurs Sociala Medier & Strategier Distans

Lär dig planera din närvaro och var väl förberedd med en distanskurs i Sociala Medier och strategier i egen takt.

Dela och tipsa om distanskurs Sociala Medier & Strategier

Det här kommer du att lära dig

Den här kursen är en inspirerande och kreativ kurs i hur du kan arbeta med sociala medier för att lyckas. Vi går igenom flera olika möjligheter och vanliga misstag man brukar göra.

Kursinnehåll

• Vilka kanaler finns och vilka ska man finnas i?
  • Olika målgrupper i olika kanaler
  • Var finns min målgrupp?
  • Hur vet man vad man ska skriva om i de olika kanalerna?
  • Vad ska vi satsa på i sociala medier?
  • Vad är populärt och trendigt idag?
  • Hur når man sin målgrupp?
  • Hur ger jag min målgrupp mervärde?
  • Behöver man annonsera och vad ska en annons innehåll i sociala medier?
  • Tips och ideer på innehåll
  • Olika typer av annonser och riktade annonser
  • Hur arbetar jag med min målgrupp om jag har olika målgrupper?
  • Var hittar man ämnen att skriva om?
  • Vad är ett varumärke?
  • Kris och kommunikation, vad ska du tänka på?
  • Ta kontrollen över hur du kommunicerar med din målgrupp
  • Hur bygger jag upp mitt varumärke för att synas och vad ska man tänka på?
  • Skapa mål och arbeta målinriktat
  • Mäta din framgång
  • Vilka dagar och när ska man posta?
  • Digital strategi och taktik
  • A/B testa

Det här behöver du för att gå kursen på distans

• En dator med internetuppkoppling

Utöver detta behöver du ha tillgång till följande:

• En tid att studera varje dag
  • Ett utrymme där du kan arbeta ostört
  • En penna och ett papper för att ta anteckningar

Kursen består av videolektioner, övningar och uppgifter. Du kan arbeta i din egen takt och du har tillgång till support från lärare under hela din kursperiod.

Här är några tips för att lyckas med distanskursen:

• Sätt upp mål för dig själv och gör en plan för hur du ska nå dem.
  • Se till att du har en tydlig struktur för dina studier.
  • Ta pauser regelbundet för att inte bli överväldigad.
  • Kontakta läraren om du har frågor eller behöver hjälp.

1.995,00 kr exkl. moms

Tipsa via e-post en vän om kursen ❤️

Om våra kursledare
Våra kursledare är erfarna och kompetenta yrkesverksamma inom design och media. De har en gedigen utbildning och lång erfarenhet av att arbeta med grafisk produktion.

Har du frågor om kursen?
info@distansskolan.se

Fler än 5 deltagare?
Ge teamet tillgång till hela vår portal.

”Kursen Diplomerad Webbredaktör: kursen är massiv och heltäckande, smidig att genomföra och direkt praktiskt användbar för en journalist. Kursledarna är engagerade, kunniga och snabba på att svara.”

Per Lindahl

Frilansare & journalist

“Kursen Diplomerad Grafisk Formgivare: upplägget över lag! Det har varit så lärorikt att hela tiden göra allt praktiskt steg för steg. Korta filmer där man först kan titta och sen testa allt själv. Skulle det bli fel eller man inte kan är det enkelt att titta på just den filmen med det momentet igen. Jag har haft ENORM nytta av detta även i mitt jobb när jag stött på något jag inte kommit ihåg.”

Anne Werner

Grafisk formgivare

“Kursen Diplomerad Webbproducent: Jättebra med roliga och utmanande inlämningsuppgifter och jättebra att det är online så man kan gå tillbaka och kolla hur man skulle göra ;-). Mycket kompetenta och sympatiska kursledare!”

Anita Larsson

Webbproducent

“Engagerad lärare med stor kunskap som kunde förmedla kunskapen på ett enkelt sätt. Idag använder jag de kunskaper jag fick från kursen varje dag, bland annat genom att twittra flera gånger dagligen på @svt_vipatv.”

Marika Ireblad

Redaktör SVT

“Kursen Grafisk Formgivare: De korta och pedagogiska filmerna som tog en steg för steg framåt. Att jag kunde göra kursen Grafisk Design när jag själv hade tid och att man kan titta på filmerna om och om igen ifall det är något man inte har förstått. Mycket bra sätt att lära sig på :).

Elisabeth Lif Hagen

Grafisk Formgivare

“Kursen Webbredaktör: Smidigt att man kan spola tillbaka filmen när man kör fast, och titta från början igen. Ibland när jag körde fast mejlade jag iväg frågor till lärarna och då fick jag svar snabbt, det är värdefullt. Kursledarens kunskaper var utmärkta. Jag är intresserad av flera kurser och återkommer gärna igen ;-).”

frilagd

Marita Andersson