Distansskolan.se

Användarvillkor för Distansskolan.se

1. Inledning

Dessa användarvillkor gäller för alla användare av Distansskolan.se, oavsett om du är registrerad eller inte. Genom att använda Distansskolan.se godkänner du dessa användarvillkor.

2. Definitioner

I dessa användarvillkor har följande termer följande betydelser:

“Distansskolan.se” avser webbplatsen distansskolan.se.
“Användare” avser alla som använder Distansskolan.se, oavsett om du är registrerad eller inte.
“Kurs” avser en distanskurs som erbjuds på Distansskolan.se.

3. Kurser

Distansskolan.se erbjuder distanskurser inom olika områden, till exempel film, tv, radio, musik och kommunikation. Kurserna är utformade för att ge dig kunskap och färdigheter inom ditt område.

4. Registrering

För att kunna köpa kurser på Distansskolan.se måste du vara registrerad användare. Registreringen är gratis och kan göras på sidan “Mina sidor”.

5. Köp av kurser

När du köper en kurs på Distansskolan.se kommer du att få ett e-postmeddelande med information om hur du får tillgång till kursen. Kursavgiften betalas i samband med köpet.

6. Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit kursen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du meddela oss detta skriftligen inom 14 dagar från mottagandet av kursen.

7. Garanti

Vi garanterar att kurserna är felfria. Om du upptäcker ett fel i en kurs ska du meddela oss detta skriftligen inom 14 dagar från det att du upptäckte felet.

8. Tillgång till kursen

Du får tillgång till kursen direkt efter att du har genomfört köpet och betalat kursavgiften. Du får tillgång till kursen i 12 månader från det att du har fått tillgång till den.

9. Upphovsrätt

Allt material som ingår i kurserna är skyddat av upphovsrätt. Du får inte kopiera eller dela med dig av materialet till någon annan utan vårt tillstånd.

10. Ansvar

Vi ansvarar inte för eventuella skador som uppstår till följd av att du använder kursmaterialet.

11. Ändringar

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa användarvillkor. Ändringar träder i kraft omedelbart efter att de har publicerats på vår webbplats.

12. Kontaktuppgifter

Om du har frågor om dessa användarvillkor eller om våra kurser är du välkommen att kontakta oss på:

Distansskolan.se [info@distansskolan.se] [08 406 00 30]

13. Personuppgifter

När du registrerar dig som användare på Distansskolan.se kommer vi att samla in vissa personuppgifter om dig. Dessa uppgifter kommer att användas för att administrera ditt konto och för att kunna tillhandahålla dig de tjänster som du har begärt. Vi kommer inte att dela dina personuppgifter med någon tredje part utan ditt samtycke.

15. Länkar till andra webbplatser

Distansskolan.se innehåller länkar till andra webbplatser. Vi tar inte ansvar för innehållet eller integritetspolicyn på dessa webbplatser.